yorocobisyoutenn’s diary

徹底的自分目線

English learner YOSHI の英語学習記録~中学校2年レベル#3

why did my grandmother die? なぜ私の祖母は死んだのですか? why did everyone leave me? なぜみんな私から離れたのですか? cride a boy of fourteen. 14歳の少年は叫んだ。 I hate my father and mother. 私は父と母が嫌いです。 The sun was bright in the blue sky above him. 彼の上の青い空には太陽が輝いていました。 But the boy could not see it because he was blind. しかし、少年は盲目だったのでそれを見ることができませんでした。 The boy was born in 1952 in OKINAWA. その少年は1952年に沖縄で生まれました。 His father was Mexican-American and his mother was japaese. 彼の父親はメキシコ系アメリカ人で、彼の母親は日本人でした。 Both of them left home when he was a baby. どちらも彼が赤ん坊のときに家を出ました。 so his grandmother took care of him. それで彼の祖母が彼の面倒を見てくれた。 The boy's name was Aragaki Tsutomu. 少年の名前は新垣勉でした。 He liked music very much. 彼は音楽がとても好きだった。 One day, heard some hymns on the radio. ある日、ラジオで賛美歌を聞いた。 He was interested in them. 彼はそれらに興味を持っていました。 He wanted to hear some other hymns, and so he went to a church. 彼は他のいくつかの賛美歌を聞きたかったので、教会に行きました。 At the church, he met the minister. 教会で彼は牧師に会った。 Tsutomu told him about his life. 勉は彼に彼の人生について話しました。 The minister listened to him puietly. 牧師は彼に静かに耳を傾けました。 When Tsutomu stopped talking, he found that the minister was crying. 勉が話しをやめると、牧師は泣いていた。 Oh, he understands me, Tsutomu thought. ああ、彼は私を理解している、つとむは思った。